Miért jó a tesco?

Vásárolj a tescoból mert van!

Terjeszkedés

Az 1950-es és 1960-as években a Tesco organikusan és felvásárlások révén növekedett, mígnem több mint 800 üzlet tulajdonosa volt.  A vállalat 70 Williamson üzletet (1957), 200 Harrow Stores üzletet (1959), 212 Irwins üzletet (1960), 97 Charles Phillips üzletet (1964) és a Victor Value láncot (1968) vásárolt (1986-ban a Bejam- nek értékesítették ). . 

Jack Cohen üzleti mottója az volt, hogy „halmozd fel magasra, és add el olcsón”,  amelyhez hozzáadta a „YCDBSOYA” (You Can't Do Business Sitting On Your Arse) belső mottót, amellyel értékesítési csapatát motiválta. 

1987 májusában a Tesco 220 millió fontért befejezte a 40 szupermarketből álló Hillards lánc ellenséges felvásárlását Észak-Angliában. 

1994-ben a cég átvette a William Low szupermarketláncot, miután megküzdött a Sainsbury's-szel az 57 üzletet üzemeltető dundee-i székhelyű cég felett . Ez megnyitotta az utat a Tesco számára, hogy kiterjessze jelenlétét Skóciában, ahol jelenléte gyengébb volt, mint Angliában. 

A Tesco 1995-ben bevezette a „ Clubcard ” névre keresztelt hűségkártyát  , majd egy internetes vásárlási szolgáltatást. 1996-ban a logó betűtípusát a jelenlegi változatra változtatták, alatta csíkos tükröződésekkel, míg az üzletek feliratozására használt vállalati betűtípust az 1970-es évek óta használt, megszokott "írógép" betűtípusról. Ugyanebben az évben bevezették a tengerentúli műveleteket.  Terry Leahy 1997. február 21-én vette át a vezérigazgatói posztot, a kinevezést 1995. november 21-én jelentették be. 

1997. március 21-én a Tesco bejelentette, hogy 640 millió fontért megvásárolja az Associated British Foods kiskereskedelmi ágát , amely az írországi és észak-írországi Quinnsworth , Stewarts és Crazy Prices láncokból, valamint a kapcsolódó vállalkozásokból állt . A megállapodást az Európai Bizottság 1997. május 6-án hagyta jóvá.

A céget 2000 augusztusától 2001 februárjáig 5 hónapig tartó levélbomba-kampány indította el, mivel egy magát "Sally"-nak nevező bombázó levélbombákat küldött a Tesco vásárlóinak, és követelte, hogy módosítsák a Clubcardokat, hogy képesek legyenek pénzkivételre a bankautomatákból.

2010-es évek

2010-ben a Tesco finanszírozni kezdett egy kis filmstúdiót, amelynek célja a Tesco-exkluzív direkt DVD-filmek gyártására szolgált. Az első filmet szeptember 6-án mutatták be Paris Connections címmel , Jackie Collins népszerű regénye alapján. 

2013-ban a Tesco megerősítette, hogy áprilisban kivonul az amerikai piacról (Fresh & Easy), miután a 11. fejezet szerinti csődöt jelentett, 1,2 milliárd font költséggel.  Szeptemberben a Tesco bejelentette, hogy eladja az üzletet Ronald Burkle Yucaipa vállalatainak egy nem titkolt összegért.  Ugyanebben a hónapban a Tesco piacra dobta első táblagépét , a Hudl nevű hét hüvelykes modellt .  A Tesco a Giraffe étterem- és kávézóláncot is megvásárolta 48,6 millió fontért. 

2015-ben a Tesco megerősítette Blinkbox on-demand videoszolgáltatásának, valamint vezetékes telefon- és szélessávú üzletágának eladását a TalkTalknak .  Januárban a Tesco eladta a Blinkbox Music streaming szolgáltatást a már megszűnt Guverának ,  és megerősítette, hogy február végéig bezárja a Blinkbox Books szolgáltatását. 

2016-ban a Tesco megerősítette, hogy a Dobbies Garden Centers , a Giraffe Restaurants és a Harris + Hoole értékesítésére törekszik, hogy fő szupermarket üzletágára koncentrálhasson. 

2017-ben bejelentették, hogy a Tesco megállapodásra jutott Nagy-Britannia legnagyobb nagykereskedőjével, a Booker csoporttal való egyesülésről . Aggályok merültek fel azonban a piaci erőfölény miatt, mivel a Tesco Nagy-Britannia legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője, a Booker pedig az Egyesült Királyság legnagyobb nagykereskedője.  Áprilisban a vállalat megerősítette, hogy eladja bolti optikai üzletét a Vision Expressnek .  Júniusban a Tesco jelentős költségcsökkentési kezdeményezést jelentett be, amely több mint 1200 fővel csökkentené a vállalat munkaerő-állományát. A legfontosabb leépítések közé tartozott a Welwyn Garden Cityben és Hatfieldben dolgozó alkalmazottak több mint egynegyede, valamint a cardiffi telefonközpont bezárása. A cég a költségek 1,5 milliárd fonttal való csökkentését remélte. 

2019-ben a Tesco egy újabb költségcsökkentő kezdeményezést jelentett be, amely mintegy 9000 dolgozót érintve 90 üzletben zárná be az élelmiszerpultokat.  2019 októberében a Tesco bejelentette, hogy Dave Lewis vezérigazgató 2020-ban lemond, és Ken Murphy lesz az utódja . 

2023-ban a Tesco felvásárolta mind a kilenc Shoprite üzletet a Man-szigeten a láncot 1972 óta felépítő Nicholson családtól

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 4
Heti: 26
Havi: 66
Össz.: 1 160

Látogatottság növelés
Oldal: Terjeszkedés
Miért jó a tesco? - © 2008 - 2025 - tescoo.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »